Sonntag, 14. Juni 2009

بخوانید چون توقیف است!1 نسخه توقيف شده روزنامه كلمه سبز را از اينجا ببينيد

محتشمي‌پور در كنفرانسي خبري:

انتخابات بايد باطل شود

رئـيـس كـمـيـته صيانت از آراي ستاد مـهـنـدس مـيرحسين موسوي با اشاره به تـخـلـفـات صورت گرفته در دهمين دوره انـتـخـابـات ريـاسـت‌جـمهوري، گفت كه معتقد است چنين انتخاباتي بايد ابطال و انتخابات مجددي برگزار شود.
حـجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر مـحـتـشـمــي‌پــور ظـهــر شـنـبــه در يـك كنفـرانـس خبـري در محـل ستاد مركزي مهندس موسوي ابراز عقيده كرد: از نظر مـن ايـن انتخـابـات عمـلا انتخـابـاتي كه نمـاد دموكراسي، مردم‌سالاري و در شأن ملـت مـا بـاشـد نيسـت و معتقـدم شوراي نگهبـان بر اساس تخلفات صورت گرفته بايد انتخابات را باطل و انتخابات ديگري برگزار كند.
وي دربــــاره‌بـــرخـــي از تـخـلـفـــات صـورت‌گـرفـتـه در انـتـخـابـات گـفت: يكي از مشكلات كميته صيانت از آرا قطع سيستم sms‌ بود و در حالي كه مسئولان وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات قول داده بودند كه اين اتفاق نيفتد ولي sms‌ قطع شد.
مـحـتـشـمــي‌پــور افـزود: بـر اسـاس قـانـون شـوراي نگهبـان، در زمـان بـازبينـي و پلمـپ صنـدوق‌هـاي اخـذ راي، نـمـايـنـدگـان نامزدها بايد حضور داشته باشند ولي متاسفانه آنان را بيرون كردند و ما در 50 درصد از حوزه‌ها نـمــايـنــده‌اي نـداشتيـم. در بسيـاري از حـوزه‌هـا بـراي نـمـايندگان ما كارت صادر نشده بود و يا اسامي و عكس آنان جابه‌جا در كارت درج شده بود. نمايندگان ما از 18 خـرداد بـايـد در هـيات‌هاي اجرايي حاضر مي‌شدند ولي متاسفانه اجازه حضور به آنان ندادند.
رئـيس كميته صيانت از آراي ستاد مهندس موسوي بـا انـتـقـاد از تـمام شدن مكرر تعرفه‌ها در روز راي‌گيري اظهـار كـرد: 45 ميليـون و 400 هـزار نفـر تعـداد واجـديـن شـرايـط راي دهندگي در كشور بودند و با توجه به اين‌كه بـسـيـار بـيـشـتـر از ايـن ميزان يعني 57 ميليون تعرفه از سوي وزارت كشور چاپ شده بود، نبايد تعرفه‌ها در شعبه اخذ راي كم مي‌آمد ولي متاسفانه اين اتفاق افتاد تا مردم خـسـتـه شوند و راي ندهند. در كنار اينها با وجود آن كه اعـلام شـده بـود شـعـب اخـذ راي مـوظـف هستند كه از تـمـامـي كساني كه در آنجا حضور دارند راي‌گيري كنند ولـي متـاسفـانـه چنيـن اتفـاقـي رخ نداد و حتي برخي از حوزه‌ها را از ساعت 9 شب بستند.
مـحـتـشـمــي‌پــور در پــايــان گـفـت: متاسفانه در زمان تجميع آرا اجازه حضور نـاظـران مـا را نـدادنـد و مـا نمي‌دانيم كه شـمـارش آرا بـه چـه صـورتي انجام شده اســت. بـر اسـاس قـانـون بـايـد نـرم‌افـزار وزارت كشـور مـربـوط بـه انتخـابـات را به نـاظران ما نشان مي‌دادند ولي از اين كار امتنـاع كـردنـد و اجـازه بازديد از سايت را نيـز تا ساعت 11 جمعه شب به نمايندگان مـا نـدادنـد و پـس از آن نيـز كـه بـرخي از نمـاينـدگـان مـا مـوفـق بـه ورود بـه سايت وزارت كشـور شـدنـد با اين صحنه مواجه شــدنــد كــه ديـگـر كـاري از دسـت‌شـان بر نمي‌آيد و بدين ترتيب نمايندگان آقايان مـوسـوي، كروبي و رضايي به وزير كشور نامه نوشتند و در آن اعلام كردند كه حضور ما بي‌معنا بوده است.
گـزارش خـبـرنـگـار قلم‌نيوز حاكي است كه ماموران انـتـظـامي حاضر در محل، از ورود خبرنگاران به خيابان مـنـتـهـي بـه نشست مطبوعاتي محتشمي‌پور خودداري كـردنـد; حـتـي سـاكنان خيابان ميرهادي از ورود به اين خيابان منع شدند.