Montag, 8. Juni 2009

گزارش های دریافتی ازشهرهای کوچک و بزرگ

آراء احمدی نژاد به سمت رضائی

آراء کروبی به سمت موسوی

گزارشی پیرامون موقعیت انتخاباتی از کهکیلویه، گچساران، بهبهان، بروجرد، کرج ، شهریار، رباط کریم، ساوجبلاغ ، تهران، شهر کرد و استان چهار محال بختیاری، استان اصفهان ( اصفهان، زرین شهر و ریز و غلام خواص، مبارکه و...)، استان اردبیل ( اردبیل، خلخال و...) برای انتشار دراختیار پیک نت قرار گرفته که آن را منتشر می کنیم. هم دراین گزارش و هم در گزارش های دیگری که از شهرهای قم، اصفهان و لرستان تا ظهر دیروز دریافت داشتیم حکایت از آن دارد که آراء احمدی نژاد به سرعت درحال حرکت به سمت محسن رضائی است و از سوی دیگر آراء مهدی کروبی به سمت حرکت به سمت میرحسین موسوی است. نتایج مناظره شب گذشته موسوی و کروبی در این گزارش منعکس نیست و آخرین گزارش دریافتی پیرامون مناظره شب گذشته میان کروبی و موسوی در عنوان نخست امروز پیک نت منعکس است. گزارشی که تا ظهر روز گذشته را نشان میدهد:

بطور کلی جو انتخاباتی در داخل شهر ها از جمله شهر های فوق عمدتا به نفع موسوی است ولی تقریبا در روستاها، مناطق روستایی، شهر های کوچک، حاشیه نشینان شهر های بزرگ، بعضی از منطق کارگری، شهرک های صنعتی و.... جو هنوز به نفع احمدی نژاد است. دلیل این امر عمدتا نتیجه پخش پول توسط دولت بین مرد م است:

تا کنون ظاهرا به 22 میلیون نفر سهام عدالت داده اند و سود سهام آنها حداقل در دو مرحله پرداخت شده است. پخش کالا بین روستائیان از طریق کمیته امداد به سرعت جریان دارد و فروشگاه تعاونی های روستایی، سازمان بهزیستی و... مامور این کار شده اند.

50 هزار تومان بین کارمندان و کارکنان بعضی از بیمارستان های تهران از جمله لولا گر، شهریار، امام خمینی، امیر المومنین و... پخش شده اما دراینجاها عمدتا پول را گرفته اند اما رای را به احمدی نژاد نمی دهند.

مناظره تلویزیونی موسوی و احمدی نژاد در شهرهای بزرگ قطعا به سود موسوی تمام شد اما در روستاها و شهرهای کوچک مردم عمدتا از این که احمدی نژاد دست گذاشت روی ثروت امثال هاشمی و ناطق نوری خوشحال اند. ما در اطراف شهریار، رباط کریم و شهرهای دهدشت و بروجن شاهد چنین وضعی هستیم.

مناظره تلویزیونی کروبی و احمدی نژاد

در کهکیلویه( دهدشت)، شهرکرد، شهریار و... عکس العمل مردم را شاید بتوان 50 – 50 ارزیابی کرد. شب گذشته ( بعد از مناظره کروبی و احمدی نژاد) در بیشتر مناطق شهر اصفهان از جمله در منطقه حکیم نظامی و حسین آباد تظاهراتی به نفع موسوی و کروبی- عمدتا موسوی- و نیز کم و بیش از طرفداران احمدی نژاد راه افتاده و حداقل تا 2 صبح ادامه داشته است.

شهر قم

بعد از مناظره شب گذشته (کروبی- احمدی نژاد) در قم هواداران کروبی و موسوی جوان ها آمدند به خیابان و شعار دادند: کروبی، موسوی اتحاد اتحاد. بعد از مدتی که تعداد اندکی تحت عنوان حمایت از احمدی نژآد حضور پیدا کردند . نیروی انتظامی و گارد ویژه ضد اغتشاش در خیابانهای اصلی شهر چون خیابان های صفاییه، آذر، 45 متری صدوق، سالاریه و نیروگاه و توحید حضور چشمگیری داشته و سربازان گارد با باتوم بسوی هواداران کروبی و موسوی حمله ور شدند. گفتنی است بیشتر زد خورد دیشب که تا ساعت3 نیمه شب دامه داشت دو نفر از هواداران و اعضای ستاد مهدی کروبی (ستاد اصلاح طلبان قم) دستگیر شدند که با پیگری های بعمل آمده از سوی مسئولان ستاد مهدی کروبی در قم آزاد شدند. گفتنی است در میدان صفاییه سیدی روحانی در بین جمعیت هواداران کروبی حضور یافت که مورد استقبال و تقویت روحیه هواداران کروبی و موسوی واقع شد بطوریکه برخی از نیروهای امنیتی و لباس شخصی سعی داشتند

ایشانرا دستگیر کنند، اما با مقاومت ایشان کاری از پیش نبردند. مرتضی جلالی از ستاد خیابان صفاییه قم 3 روز است که دستگیر شده و تا کنون علی رغم پیگیریهای بعمل آمده توسط مسئولان ستاد و خانواده وی هنوز اطلاعت دقیقی از ایشان در دست نیست و همچنان در بازداشت بسر می برد. یکی از حرکات نیروی انتظامی که مورد اعتراض ناظرین صحنه واقع شد این بود که نیروهای گارد فقط متعرض هواداران کروبی و موسوی میشد و با هواداران احمدی نژاد کاری نداشتند که مورد اعتراض واقع شد .

اصفهان

شب های اصفهان به روزها وصل شده. یعنی شهر 24 ساعت بیدار است.

لرستان

جو بسیار جالبی در شهرهای کوچک بوجود آمده که تا به حال هیچ زمانی سابقه نداشت. نماینده شهرما... در لرستان یواشکی به شهر سفر کرده و رفته بود به ستاد احمدی نژاد. بلافاصله علیه او در شهر شبنامه پخش شد و دیروز هم که در شهر ظاهر شد مردم او را هو کردند!

روزنامه هایی که به شهرما می آید عبارتند از اعتماد ملی، کلمه سبز، اعتماد، فرهیختگان و چند روزنامه دیگر. همه آنها تنها در عرض دو ساعت فروخته می شوند. همه جا بحث بر محور مناظره هاست تا برنامه هائی که کاندیداها اعلام کرده اند.

در شهر سی دی هایی مبنی بر دروغ های انتخاباتی احمدی نژاد که در مناظره با موسوی گفته بود بسرعت در حال تکثر و پخش است.