Mittwoch, 10. Juni 2009

بخش پایانی مناظره محسن رضائی را بدقت گوش بدهید

حمله امریکا به ایران
3 بار در آستانه آغاز بود
!

در جریان مناظره های تلویزیونی اخبار و اطلاعات دست اولی از درون حاکمیت به خارج از حاکمیت راه یافت و به گوش مردم رسید. این نتیجه گیری شامل حال همه مناظره ها می شود و بعدها باید همه آنها را بارها با دقت گوش کرده و اخباری را از آنها بیرون کشید که شناخت ما را نسبت به اوضاع حکومتی دقیق تر می کند.

یکی از مناظره های پر خبر، مناظره احمدی نژاد با محسن رضائی فرمانده اسبق سپاه و دبیر مجمع مصلحت نظام بود. در بخش پایانی این مناظره، پس از سئوالات تحریک آمیز احمدی نژاد، محسن رضائی دهان باز کرد و فاش ساخت: در دوران بوش، سه بار خبر حمله امریکا به ایران قطعی شده بود و رهبر فرماندهان را احضار و به آنها گفته بود "حمله را صد در صد جدی بگیرید". این بخش از مناظره را از اینجا ببینید!

این که از میان اخباری که به آنها اشاره کردیم، چرا این یک خبر را در این شب های انتخاباتی برجسته کردیم، به این دلیل است که پیک نت مدت ها، یگانه روزنتی بود که بی وقفه اطلاعات و اخبار مرتبط با حمله به ایران را منتشر کرده و نسبت به آن هشدار می داد.

عده ای تصور کرده بودند و حتی می گفتند و می نوشتند که پیک نت اخبار مربوط به خطر حمله به ایران را بزرگ می کند. بزرگ نمائی می کند. کار ژورنالیستی می کند. در واقع کم اطلاعی خودشان و ناباوری ناشی از نداشتن تصویری نزدیک به واقعیت از اوضاع ایران و جهان را، با این فشارهای روانی بر پیک نت جبران می کردند. حاکمیت نیز علیرغم مانورهای نظامی که انجام میداد، بنابر مصالح دولتی و حکومتی به مردم می گفت هیچ برنامه حمله ای وجود ندارد!

خوشبختانه ما زیر بار این "شانتاژ" ها نرفتیم و به کار خود ادامه دادیم. وقتی در مناظره انتخاباتی رضائی و احمدی نژاد، رسما فاش شد که سه بار فرمان حمله به ایران وجود داشته و به زعم محسن رضائی با هوشیاری رهبر و مانورهای نظامی خنثی شده، ما نفسی به راحتی کشیدیم زیرا یک مرحله دشوار فشارهای روانی بر پیک نت را پشت سرگذاشتیم.

این بدان معنی نیست که خطر حمله به ایران منتفی است. به هیچ وجه. شرایط جهانی و شرایط داخلی ایران عملی شدن و یا غیر عملی شدن چنین حمله ای را تعیین می کند نه خواست و اراده پیک نت! به همین دلیل، انتخاباتی که جمعه برگزار می شود، به لفظ میرحسین موسوی و خاتمی، انتخاباتی است که سرنوشت ایران را تعیین می کند!