Donnerstag, 11. Juni 2009

ديوان محاسبات : احمدي نژاد دروغ مي گويد !

جمهوريت : اظهارات محمود احمدي نژاد در برنامه ٢٠ دقيقه اي چهار شنبه شب درباره مختومه شدن پرونده هزار ميليارد توماني دروغ از آب درآمد و ديوان محاسبات ادعاهاي احمدي نژاد را كذب دانست .

به گزارش مهر دیوان محاسبات کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس شبکه سه سیما درباره اظهارات محمود احمدي نژاد مبنی بر مختومه شدن موضوع یک میلیارد دلار عدم واریزی به خزانه در گزارش تفریغ بودجه سال ٨٥ واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور خطاب به رئیس شبکه سه آمده است: به استحضار می‌رساند آقای محمود احمدی‌نژاد نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در برنامه ویژه انتخاباتی روز چهارشنبه ٢٠ خرداد ٨٨ ساعت ٢٢:٤٥ در بخشی از سخنان خود از مختومه شدن موضوع "یک میلیارد دلار" در تفریغ بودجه سال ٨٥ خبر داد.

در بخش دیگر این نامه می‌خوانیم: ضمن تکذیب مختومه شدن پرونده فوق‌الذکر همچنان که در گذشته نیز تاکید شده است پرونده مورد اشاره برای رسیدگی و صدور دادخواست در مسیر دادسرای دیوان محاسبات کشور مطرح و در حال رسیدگی است و برای صدور رای به هیئت‌های مستشاری و حسب ضرورت محکمه تجدید نظر ارجاع خواهد شد.

در پایان نامه دیوان محاسبات آمده است: پیش از این نیز معاون محترم دیوان محاسبات با صدور اطلاعیه‌ای از رسانه‌ها و نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری درخواست کرده بود نتایج حاصل از رسیدگی‌ها و گزارش‌های حرفه‌ای دیوان محاسبات کشور را له یا علیه دیگر نامزدها مورد استفاده قرار ندهند تا دیوان در فضای کارشناسی، قانون و فارغ از التهابات سیاسی موضوعات را پیگیری کند و نتایج حاصل از رسیدگی‌های نهایی را به اطلاع عموم برساند.