Mittwoch, 17. Juni 2009

درخواست موسوی: تداوم اعتراض با حفظ آرامش

میرحسین موسوی با صدور بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های کشته شدگان راهپیمایی روز دوشنبه، از دستگیری فعالان سیاسی و محدودیت های رسانه ای انتقاد کرده است.

در این بیانیه از مردم خواسته شده، اعتراض خود را با حفظ آرامش ادامه دهند زیرا "راهی که ملت برای رسیدن به پیروزی و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده است، استفاده از روش های صلح آمیز و دوری از خشونت است."

آقای موسوی با صدور اطلاعیه ای مرگ هشت نفر در جریان راهپیمایی روز دوشنبه حامیانش در میدان آزادی تهران، را "اقدام وحشیانه و کشتار مردمی" توصیف کرده و ضمن محکوم کردن آن، با خانواده های آنها و مصدمان حادثه ابراز همدردی کرده است.

انتشار نتایج انتخابات اعتراض گسترده نامزدهای جناح اصلاح طلب و طرفداران آنها را به دنبال داشته و شهرهای بزرگ ایران به خصوص تهران در چهار روز اخیر شاهد ناآرامی بوده است.

روز دوشنبه، 25 خرداد صدها هزار نفر از حامیان آقای موسوی در خیابان مرکزی شهر تهران به راهپیمایی پرداختند و این راهپیمایی آرام در ساعات پایانی به خشونت کشیده شد. بنابر گزارشهای رسمی در جریان آن هشت نفر کشته و 29 نفر زخمی شدند.

بنابر گزارشها آقای موسوی از حامیان خود خواسته در روز پنج شنبه برای همدردی با خانواده کشته شدگان با استفاده از نمادهای سوگواری در مساجد و تکایا با خانواده بازماندگان ابراز همدردی کنند یا به راهپیمایی مسالمت آمیز بپردازند.

اینجا بخوانید