Dienstag, 16. Juni 2009

اظهارات باراک اوباما در باره وقایع ایران

شبکه تلویزیونی سی ان ان: باراک اوباما برای نخستین بار از زمان شروع خشونتها در ایران شخصا در این باره موضع گیری کرد. رئیس جمهور آمریکا هنگام دیدار با نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید در پاسخ به سئوالی در باره ایران گفت، ما همه خبرهای مربوط به ایران را دنبال می کنیم. من می خواهم با صراحت بگویم این به خود ایرانیان مربوط است که تصمیم بگیرند رهبرانشان چه کسانی باشند. در عین حال باید تصریح کنم که نسبت به خشونتهايی که در تلویزیون دیدم، عمیقا نگران و آزرده خاطر هستم. من تصور می کنم که روند دموکراتیک، آزادی بیان و امکان مخالفت بصورت مسالمت آمیز، ارزشهای جهانی هستند و باید مورد احترام قرار گیرند. من هرگاه می بینم علیه کسانی که بطور مسالمت آمیز مخالفت خود را بیان می کنند، خشونت اعمال می شود، نگران می شوم. ما در آمریکا نمی خواهیم به هیچ وجه برای ایرانیان تصمیم بگیریم، ولی معتقدیم که صدای مردم باید شنیده شود و خواست آنها مورد احترام قرار گیرد.