Dienstag, 9. Juni 2009

آخرین نظرسنجی ها میگوید /میر حسین ۲۱۰۰۰۰۰۰رای/ پیش به سوی پیروزی

مطابق تازه‌ترين نظرسنجي صورت گرفته در كشور، ميرحسين موسوي با حدود 21 ميليون راي معادل 54 درصد آراي كل واجدين شرايط شركت در انتخابات، منتخب مردم در مرحله اول انتخابات خواهد بود.

براساس يك نظرسنجي معتبر كه توسط يك گروه دانشگاهي طي روزهاي 5 تا 15 خرداد در سراسر كشور انجام گرفته است، مير حسين موسوي با اخذ 54 درصد از آراي كل كشور در دوره اول انتخابات رياست جمهوري به عنوان منتخب مردم برگزيده خواهد شد.
بنا به اين گزارش، موسوي در 24 استان از 30 استان كشور حائز راي اول مردم خواهد بود و در 14 استان كشور بيش از 50 درصد آراي مردم را به خود اختصاص خواهد داد.

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است كه بيشترين درصد آراي موسوي در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل و زنجان با بالاتر از 75 درصد آراي شهروندان اين استان‌هاست.

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است كه محمود احمدي‌نژاد حائز 21 درصد آراي كل كشور خواهد بود و در 4 استان خراسان جنوبي، خراسان شمالي، سمنان و كهگيلويه و بويراحمد حائز اكثريت آراي شهروندان اين استان‌ها خواهد بود.

همچنين مهدي كروبي حائز 5/8 درصد آراي كل كشور خواهد بود و در استان‌هاي لرستان و چهارمحال و بختياري گوي سبقت را از رقبا خواهد ربود و در نهايت محسن رضايي نيز حائز 8 درصد آراي شركت كنندگان در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.
گفتني است ميزان مشاركت مردم در انتخابات در اين نظرسنجي بالاتر از 83 درصد برآورد شده است.

گزارش تفصيلي اين نظرسنجي متعاقبا به اطلاع خواهد رسيد.