Montag, 15. Juni 2009

راهپیمایی معترضان به انتخابات آغاز شد

اهپیمایی دهها هزار تن از معترضان به انتخابات و طرفداران میر حسین موسوی از ساعت چهار عصر در تهران آغاز شد و مهدی کروبی و محمد خاتمی نیز به این تظاهرات ملحق شده اند.
راهپیمایی دهها هزار تن از طرفداران میر حسین موسوی دراعتراض به نتیجه انتخابات از ساعت چهار عصر در تهران آغاز شد و مهدی کروبی و محمد خاتمی نیز به این تظاهرات ملحق شده اند.

ستاد آقای موسوی پيش از اين اعلام کرده بود از وزارت کشور، برای برگزاری اين راهپيمايی سراسری، تقاضای مجوز کرده است. اما به نوشته خبرگزاری فارس، رئيس شورای تامين استان تهران ‌اين راهپيمايی را غيرقانونی خوانده است و وزارت کشور مجوزی برای این راه پیمایی صادر نکرده است.

با اين حال شهاب طباطبايی، مسئول ستاد حاميان خاتمی و موسوی، به راديو فردا گفت که راه پيمايی امروز ساعت ۴ بعد از ظهر ازميدان انقلاب تهران تا ميدان آزادی انجام خواهد شد.

همچنين برخی گزارش ها حاکی است که آقای موسوی گفته است در صورت جلوگيری از انجام راهپيمايی امروز، به مقبره آيت الله خمينی در جنوب تهران می رود و در آنجا متحصن می شود و گفته است اگر هر گونه مانعی برای رفتن يا تحصن اودر مقبره آيت الله خمينی ايجاد شود، او به حسينيه جماران در شمال تهران خواهد رفت و در آنجا متحصن خواهد شد.

راهپيمايى به سوى ميدان آزادى

تحولات روز يكشنبه در ايران در حالى پيش رفت كه ستاد مير حسين موسوى اعلام كرد درخواستى را به وزارت كشور ارائه كرده است كه بر اساس آن خواستار موافقت با برپايى راهپيمايى از ميدان انقلاب تا ميدان آزادى است.

اين راهپيمايى اعتراضی قرار است از ساعت چهار عصر به وقت تهران برگزار شود.