Donnerstag, 11. Juni 2009

میرحسین موسوی و مهدی کروبی: نگران دخالت‌ها در انتخابات هستیم

میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کردند که گزارش‌هایی مبنی بر دخالت‌های گسترده در انتخابات دریافت کرده‌اند.

این دو نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نامه‌های جداگانه‌ای به مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی و برخی فرماندهان نظامی، اعلام کرده‌اند که گزارش‌هایی مبنی بر دخالت‌هایی در انتخابات فردا جمعه به آنها رسیده است.

میرحسین موسوی در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای که در روزنامه کلمه سبز منتشر شده، از «طرفداری» برخی اعضای شورای نگهبان و تعدادی از نـاظـریـن این شورا در استـان‌ها از محمود احمدی‌نژاد خبر داده است.

آقای موسوی در نامه خود افزوده است که وزارت کـشــور و فــرمــانـداران در پـذیـرش فهـرسـت نمـایندگانش در هیئت‌های اجرایی، محل اسـتقـرار دستگـاه‌هـای شمـارشگـر و شعـب اخـذ رای «تعلـل» مـی‌کنند.


این نامزد انتخابات همچنین اعلام کرده که «شواهدی از مداخله تعدادی از فرماندهان و مسئولان سپـاه و بسیـج در انتخـابـات» در اختیار وی گذاشته شده است.

نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی از آقای خامنه‌ای خواسته است که با دخالت خود، «زمینه مساعدی برای رعایت بی‌طرفی کامل مقامات، ناظران و مجریان انتخابات و دقت در حفظ آرای مردم» فراهم کند.

مهدی کروبی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز،روز گذشته با انتشار نامه‌ای در خصوص احتمال دخالت‌های نیرو‌های نظامی در انتخابات با مقام‌های نظامی ایران «اتمام‌ حجت» کرد.

آقای کروبی در نامه‌ای خطاب به فرماندهان بسیج، پلیس و وزیر اطلاعات، نوشته است که اخبار «نگران‌کننده‌ای» از احتمال دخالت‌های سازمان‌یافته یا نظارت‌های «مداخله‌جویانه» در انتخابات دریافت کرده است.

کروبی تهدید کرد که چنانچه گزارش‌هایی مبنی بر دخالت‌های سازمان‌یافته در انتخابات دریافت کند، بدون «ذره‌ای پرده‌پوشی» مردم را در جریان قرار خواهد داد

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزوده است که از نوع نظارت بر صندوق‌ها و صیانت از آرا هم «نگرانی عمیقی» دارد.

آقای کروبی اظهار داشته است که اخبار فعلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نتایج آرا با هر «تغییر و