Donnerstag, 11. Juni 2009

در میدان نقش جهان و استادیوم فوتبال پیروزی احمدی نژاد و موسوی دیروز در اصفهان وزن کشی شدند

اصفهان دیروز شاهد بزرگترین حضور مردم در خیابان ها بود. خاتمی برای سخنرانی انتخاباتی به نفع میرحسین موسوی به این شهر سفر کرد تا در میدان نفش جهان اصفهان با مردم سخن بگوید. بنابرگزارشی که به پیک رسیده است:

از ساعت یک بعد از ظهر مردم با در دست داشتن سیب زمینی های بزرگ بطرف میدان می رفتند. آنطور که ما برآورد کردیم بیش از دویست هزار نفر در میدان و خیابان های اطراف اجتماع کرده بودند. خود میدان نزدیک به یکصدهزار نفر گنجایش دارد اما بی اغراق تمام خیابان های اطراف آن را مردم قرق کرده بودند. اگر در دوم خرداد مردم بدنبال قهرمان می گشتند، حالا خودشان برای خود قهرمان اند. آیت الله طاهری با تمام پیری و بیماری درکنار خاتمی خود را به میدان نقش جهان رسانده و در کنار او در محل سخنرانی قرار گرفت. صدای خاتمی چند دقیقه ای خوب شنیده می شد، اما بتدریج اشکالات فنی در برق و بلندگو پیدا شد که همه مردم آن را به حساب دولت گذاشتند. در همان دقایقی که صدای بلند به راحتی شنیده می شد، خاتمی چند توصیه برای روز رای گیری کرد که بسیار مهم بود و نشان از اطلاعاتی بود که وی از پشت صحنه داشت. او به مردم توصیه کرد در روز رای گیری با خود خودکار به حوزه های رای گیری ببرند و از خودکارهای روی میز رای گیری استفاده نکنند زیرا ممکن است خودکارهائی باشند که وقتی با آنها می نویسید، چند دقیقه بعد آن نوشته محو شود و به جای آن بتوانند اسم دیگری را بنویسند. خاتمی در باره حوزه های رای گیری مدارس و مساجد هم توصیه هائی کرد که متاسفانه در انبوه جمعیت و قطع و وصل شدن بلندگو دقیقا معلوم نشد. ما فردا این بخش را هم از دیگرانی که نزدیک تر به خاتمی بودند سئوال کرده و خبرش را به شما می دهیم.

سیم های بلند گو را قطع کرده بودند

همزمان با حضور خاتمی در اصفهان و اجتماع عظیم میدان نقش جهان، روح الله حسینیان نماینده مجلس و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی که نامش با قتل های زنجیره ای سر زبانها افتاد، به همراه داوود احمدی نژاد – برادر احمدی نژاد- رضا زاده قهرمان وزنه برداری و علیرضا افتخاری در استادیوم ورزشی پیروزی اصفهان برنامه انتخاباتی گذاشته بودند. ظرفیت این استادیوم حدود 10 هزار نفر است. ما بسرعت یک سری هم به آنجا زدیم و برگشتیم به میدان نقش جهان. به جرات برایتان می گویم که شاید چند صد نفر را توانسته بودند در آنجا جمع کنند و البته آن هم برای شنیدن آواز علیرضا افتخاری!