Dienstag, 23. Juni 2009

مجتبی خامنه ای مرد پشت پرده و کلید دار بیت رهبری و مرد 1.64 میلیارد لاری (به روایت گاردین)… مهناز: آقای موسوی کجائی؟ چرا

او کلید دار و دروازه بان بیت رهبری و مرد پشت پردهء تمام ماجراهای اخیر (و 4 سال پیش) است. به گفته دیپلمات‌ها این او هست که دستور می‌دهد تا تظاهرات سرکوب شود و نیروهای به مردم بی‌سلاح حمله کنند.
مجتبی خامنه‌ای احمدی‌نژاد را می‌چرخاند و باعث و بانی انتخاب او هم در چار سال همو بود.
(این موضوع را آقای مهدی کروبی در آن زمان افشا کرد)
گفته می‌شود مجتبی بیشتر از پدرش بنیادگرا است و فی‌الواقع کلید‌دار و دربان بیت رهبری.
برخی در ایران بر این باورند که آیت‌الله علی خامنه‌ای مجتبی را برای جانشینی خود آماده می‌کند. البته این برعهده مجلس خبرگان است که رهبر یا شورای رهبری انتخاب کند، اما آیت‌الله خمینی در زمان حیاتش خود علی خامنه‌ای را بدون مجلس خبرگان به «رهبری» نصب کرد. اما جای پرسش بسیار است که خامنه‌ای نیز بتواند با دور زدن مجلس خبرگان رهبر انتصاب کند. (به ویژه حالا که مردم او را مسئول قتل‌های چند روز اخیر می‌دانند و با پشتیبانی صریح از احمدی نژاد بخشی از باند احمدی نژاد و شرکا گردید و از بی‌طرف بود مقام رهبری را عملا از بین برد).
امروزهای شعارهای دولتی اغلب پیرامون علی خامنه‌ای شعار “علی، علی ما هست!” که این علی را با حضرت علی پیوند بزنند. و می دانیم که حضرت علی پسرش امام حسن را به جانشینی خود انتخاب کرد!
یکی از اساتید دانشگاه سنت آندرو، دکتر علی انصاری می‌گوید این روزها همه جا صحبت از “مجتبی خامنه‌ای” هست و جانشینی او. همین استاد اضافه می‌کند که او خود را دراز مدت برای چنین مقامی آماده می‌کند.

مقاله گاردین اینجا ختم می‌شود. اما مسائل دیگری هم در میان است که نام مجتبی را بیشتر سر زبان‌ها انداخته‌است. او را مرد یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری می‌نامند.
چون چند هفته پیش دولت انگلیس ناگهان اعلام کرد که سپرده یک حساب بانکی به مبلغ 976.110.00 پوند انگلیس را مسدود کرده است. این مبلغ ظاهرا به درخواست اتحادیه اروپا انجام گرفت اما در نهان گفته می‌شود گویا چون این مبلغ به شخص مجتبی خامنه‌ای تعلق داشت و حساب صد امام و صندوق بیت امام و دیگر مبالغ دریافتی بیت به این حساب واریز می‌شده و اغلب خریدهای وسائل سرکوب، از جمله یونیفرم‌های فضائی – هالیوودی پلیس و باتون و سلاح‌های دیگر و موتورسیکلت لباس شخصی ها و بسیجی ها و غیره، همه از این حساب برداشت می‌شده، دولت انگلیس برای همین این حساب را مسدود کرده است.
گفته می‌شود خشم شدید و بی‌سابقه آیت‌الله خامنه‌ای هم از انگلیس در نماز جمعه برای همین بوده‌است.

برای آگاهی بیشتر می‌توانید سایت‌های زیر را مطالعه کنید.
مندرجات این مطلب از طریق سایت پیوند امکان پذیر گردید: http://www.payvand.com/news/09/jun/1247.html

دیروز در گفتگوی تلفنی کوتاهی که یکی از رادیو ها (بگمانم رادیو فردا) با افراد مختلف در ایران داشت دختر جوانی میگفت ما برای همه چیز آماده ایم ولی احتیاج به یک رهبر داریم که مارا راهنمائی نماید و برایمان برنامه ریزی کند. میگفت جوانها با انرژی و قبول خطر بخیابان میروند و سرگردان میمانند که کجا بروند و چه بکنند. سخنان او برای من بسیار دردناک بود. آقای موسوی نمیتواند رهبری موًثر باشد، تقصیر هم ندارد. او بااین هدف بمیدان آمد که فوقش کمی بهتر از خاتمی تدارکاتچی شود و تا حدی آزادیهای اجتماعی را گسترش دهد و شاید کمی هم وضع اقتصادی را سر و سامان بخشد (که بعید مینمود). هرگز برای قهرمان شدن و رهبری میلیونها ایرانی که افکار و خواستهایشان فرسنگها از او جلوتراست داوطلب نشده بود. از یک طرف موضع او قابل درک است و نمیتوان سرزنشش کرد، ولی از طرف دیگر بسیار باعث تاًسف است که تنها فردی که دراین لحظهً تاریخی سمبل مبارزات مدنی ایرانیان شده مرد این میدان نیست.

مطلب را به بالاترین بفرستید Balatarin