Mittwoch, 24. Juni 2009

گاردین: پسر دوم خامنه‌ای، از عوامل اصلی سرکوب مردم

ايران / سياسی

گاردین: پسر دوم خامنه‌ای، از عوامل اصلی سرکوب مردم

مجتبی خامنه‌ای (وسط)، پسر علی خامنه‌ای

۱۳۸۸/۰۴/۰۲
روزنامه بریتانیایی گاردین از قول دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران می‌گوید مجتبی خامنه‌ای، پسر دوم رهبر جمهوری اسلامی، یکی از عوامل اصلی سرکوب مردم معترض به نتیجه انتخابات است.

به گزارش این روزنامه معتبر، مجتبی خامنه‌ای متحد اصلی محمود احمدی‌نژاد است که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران توسط وزارت کشور دولت نهم به عنوان پیروز میدان معرفی شد، خبری که گسترده‌ترین اعتراضات مردم ایران از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ را به دنبال داشته و پس از ۹ روز هنوز فروکش نکرده است.

گاردین می‌گوید مجتبی خامنه‌ای در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ توانسته است نظر پدر خود را به محمود احمدی‌نژاد که در آن زمان شهردار تهران بود جلب کند.

آقای احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۱۳۸۴ که به دور دوم کشیده شد، در برابر اکبر هاشمی رفسنجانی به پیروزی رسید.

این روزنامه بریتانیایی و همچنین شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گویند که برای راه یافتن به «بیت رهبری» و دیدار با خود رهبر جمهوری اسلامی باید اجازه مجتبی خامنه‌ای را داشت که «از پدر خود افراطی‌تر است».

گاردین از قول «تحلیل‌گران ایرانی» می‌گوید علی خامنه‌ای که اکنون ۷۰ سال دارد در پی آن است که پسر دوم خود را به جای خود بنشاند.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، تعیین رهبر در ایران بر عهده مجلس خبرگان رهبری است که ریاست آن اکنون در دست اکبر هاشمی رفسنجانی، به