Donnerstag, 25. Juni 2009

نماینده سابق مجلس: میخی محکم بر تابوت جمهوریت نظام کوبیدند





نورالدین پیر موذن، نماینده مجالس ششم و هفتم شورای اسلامی
۱۳۸۸/۰۴/۰۳
محمد ضرغامی
انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران و پیروزی محمود احمدی نژاد، شیوه برگزاری این انتخابات را با اما و اگرهای فراوانی روبه‌رو کرده است.

اصلاح طلبان که خود را پیروز این انتخایات می‌پنداشتند اصولگرایان حاکم را متهم به تخلف در شمارش آرا می‌کنند و برخی در اشاره به عملکرد شورای نگهبان قانون اساسی و وزارت کشور از کودتا و یا شبه‌کودتا در دستگاه حاکمه نام می‌برند.

ولی هرچه هست این رخداد پای مردم معترض به این نتایج را نیز به خیابان‌های شهرهای بزرگ ایران باز کرده است و به ظاهر این برای اولین بارپس از انقلاب اسلامی است، که جمهوری اسلامی ایران با چنین چالشی روبه‌رو می‌شود.

نورالدین پیر موذن، نماینده مجالس ششم و هفتم شورای اسلامی، که هم اکنون در ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد در گفت‌وگویی که رادیو فردا با او داشته است، از این رخداد و آغاز عصر تازه‌ای در حیات جمهوری اسلامی ایران می‌گوید:

نورالدین پیر موذن: فقط یک بخت برای ادامه حیات دولت نهم وجود داشت و آن هم این بود که آقای جنتی یک خوابی در این مورد ببینند و یا اینکه یک امداد غیبی به کمک این دولت بیاید و یا اینکه بازوی اجرایی، یعنی وزارت کشور هم یک سری آمار و ارقام‌هایی را به صورت مهندسی شده و دقیق آماده کرده باشد که این اتفاق‌ها هم افتاد.

نقش آقای خامنه‌ای را در این حوادث چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تا پیش از اظهارات ایشان در نماز جمعه، فکر می‌کردم چه بسا شورای نگهبان و وزارت کشور یک انتخاباتی را مهندسی کرده و اعلام کرده‌اند و خود ایشان هم اطلاع ندارند. اما سخنان ایشان نشان می‌داد که ایشان هم در جریان این گردش کار انتخاباتی بوده‌اند و به دلیل خاصی که تفکر رهبریت به تفکر جناح اصولگرا و اقتدارگرا نزدیک‌تر بوده، ایشان به عنوان رهبر کشور می‌توانستند به شورای نگهبان و وزارت کشورگوشزد کند که در حفظ امانت مردم بکوشد.

اما آقای خامنه ای در سخنرانی اخیرشان تاکید کرد که نظام به رای مردم وفاداراست.

اگر شما به اتفاقاتی که درانتخابات مجلس هفتم شکل گرفت نگاه کنید و این اتفاقات را کنار هم بگذارید به همین نتیجه امروز می‌رسید. سه هفته پیش از این که انتخابات مجلس شروع شود از آنجایی که من اولین نماینده‌ای بودم که در صحن علنی مجلس به عنوان سخنگوی فراکسیون اقلیت اصلاح طلب، موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را در مجلس بازگو می‌کردم من را رد صلاحیت کردند.