Mittwoch, 24. Juni 2009

نامه امروز مهدی کروبی به شورای نگهبان :کشور را قربانی انتخاباتی که باید باطل شود نکنید!

متن نامه شیخ مهدی کروبی به شورای نگهبان، همزمان با دیدار نمایندگان مجلس با علی خامنه ای و تاکید مجدد او بر رئیس جمهور ماندن احمدی نژاد منتشر شد.


با سلام

اگرچه تاكنون در خصوص اثبات تقلب و تایید بر بطلان انتخابات شواهد و قرائن مشهودی ارائه شده است اما پرداختن به نكته اخیرالذكر شما نیز ضرورت دارد.

اظهارات امروز شما در خصوص تعداد شهرستان‌هایی كه آرای آنها بیش از 100درصد واجدین حق رای بود موجب تاسف گردید و شاهدی دیگر بر وجود گرایش جانبدارانه از نتایج موجود است. اینكه شما تعداد این حوزه‌ها را 50 مورد و نه 170 شهرستان دانسته‌اید و كل آرای آنها را فقط 3میلیون دانسته‌اید كه تاثیری در نتایج انتخابات ندارد، در این خصوص باید متذكر شد كه اولا حداكثر مشاركت معمول را اگر 85 یا حتی 90 درصد فرض كنیم، تعداد مناطقی كه بیش از حداكثر ممكن رای داده‌اند بالای 200 منطقه خواهد شد، به‌علاوه به همین نسبت هم در شهرها و مناطق دیگر رای به صندوق‌ها ریخته شده و برآوردها از رای دادن افراد نیز حاكی از آن است كه امكان نداشته است كه بیش از 30 یا 32 میلیون رای در فرصت موجود با تعداد حوزه‌های تعیین‌شده از مردم اخذ شود، این خطای اعلان شده از سوی شما، فقط آن بخش از كوه یخ است كه روی آب دیده می‌شود و جزو كوچكی ازمجموعه خلاف‌های انتخاباتی است.

شورای نگهبان قبلا با همین استدلال كه مجموع آرا در برخی حوزه‌های رای‌گیری بیشتر از واجدین حق رای بوده، آن حوزه را باطل اعلان كرده، اما این مساله در انتخابات اخیر فقط محدود به این حوزه‌ها نیست، بلكه در اغلب مناطق جریان داشته است و جالب اینجاست كه ناظران شورای نگهبان كه در تعیین صلاحیت هیات‌های اجرایی هم نظارت داشته‌اند، چرا در روز رای‌گیری گزارشی از این تخلفات عظیم نداده‌اند؟! آیا همین دلیل بر بطلان كل فرایند انتخابات كافی نیست؟

پیشنهاد می‌كنیم كه شورای محترم نگهبان به جای اتلاف وقت در شمارش آرا صندوق‌هایی كه طی ده روز گذشته در اختیار وزارت كشور بوده و هر كاری خواسته با آن انجام داده،‌تصمیم نهایی را گرفته و با ابطال انتخابات مردم را خشنود كند و آرامش را به جامعه بازگردانند و كشور را از خطری عظیم رها سازند.

مهدی كروبی