Sonntag, 19. Juli 2009

اعتراف شیخ محمد یزدی به کودتای انتخاباتی 22 خرداد

شیخ محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان و همچنین عضو مجلس خبرگان، روز گذشته در واکنشی تند و عصبی، به نکاتی که هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران طرح کرده بود پاسخ داد. بویژه درباره رسیدگی به نقش شورای نگهبان در انتخابات اخیر و شمارش آراء و ضرورت آزادی دستگیر شدگان حوادث اخیر و...

اظهارات محمدیزدی را نباید پاسخ به هاشمی رفسنجانی ارزیابی کرد، بلکه این نخستین اعتراف یک عضو نقش آفرین و تاثیر گذار شورای نگهبان در کودتائی است که علیه میرحسین موسوی انجام شد.

این اعتراف را مستند به کلمات و جملات خود او باید برجسته کرده و در برابر مردم قرار داد.

شیخ محمد یزدی که 8 سال ریاست قوه قضائیه را در اختیار داشته و اکنون با دستور امنیتی دفتر رهبری رئیس شورای حوزه علمیه قم شده (این مسئولیت باید با رای باشد) در مصاحبه خود که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرد گفت که مشروعیت جمهوری اسلامی به رای مردم نیست، بلکه یک مشروعیت الهی است و دراین میان رای مردم، مقبولیت می تواند باشد نه مشروعیت.

جان کلام در کودتائی که شورای نگهبان نقش حقوقی و صحنه گردانی آن را برعهده داشت همین بود. یعنی شورای نگهبان است که تشخیص میدهد کدام انتخاب مشروعیت الهی رهبر را حفظ می کند و ایشان پیش از انتخابات رسما در یک اطلاعیه اعلام کرده بود از احمدی نژاد حمایت می کند!

البته حاج حبیب الله عسگراولادی پدرخوانده موتلفه اسلامی و دبیرکل جبهه پیروان رهبری نیز همین حمایت را اعلام کرده بود.

بخش مهمی از اعتراض میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی و حتی محسن رضائی نیز همین بود. این که حداقل سه تن از فقهای شورای نگهبان (جنتی، یزدی، کعبی) پیش از انتخابات رسما از احمدی نژاد اعلام حمایت کرده اند و طبیعی است که هنگام برگزاری و شمارش آراء از اعلام حمایت خود دفاع کنند!

البته، از روز آشکارتر است که مصاحبه محمدیزدی متاثر از وحشتی است که حضور اعتراضی مردم در نماز جمعه گذشته در میان سازماندهنگان کودتا ایجاد کرده است. آن استدلال هائی که وی کرده، عمدتا برای پاسخگوئی به معدود روحانیون هنوز "خودی" است، زیرا مردم دیگر گوششان به این حرف ها بدهکار نیست!

او می خواهد کودتائی را که شده نزد روحانیونی توجیه کند که ریاست شورای آنها را در قم بر عهده دارد و شماری از آنها بزودی در جلسه خبرگان رهبری حاضر شده و گریبان جنتی و یزدی را خواهند گرفت. اجلاسی که گفته می شود اسناد کودتا قرار است در آن طرح شود.

آنچه شیخ محمد یزدی گفته نه تنها تلاش برای توجیه کودتای 22 خرداد، بلکه آغاز علنی کردن کودتا علیه آیت الله خمینی است.

همه مردم ایران می دانند که آیت الله خمینی وقتی به ایران بازگشت و رفت به بهشت زهرا، خطاب به مردم ایران و جهان اعلام کرد:« من دولت تعیین می کنم، من به پشتوانه حمایت این مردم، دولت تعیین می کنم، من توی دهن این دولت( دولت بختیار) می زنم.»

بنابراین، جز با کودتا علیه آیت الله خمینی و علیه انقلاب 57 می توان چنان سخن گفت که شیخ محمد یزدی سخن گفته است؟ حتی آیت الله خمینی که اگر نبود و نیآمده بود و انقلابی نشده بود، امثال شیخ محمد یزدی برای مجلس ختم و ترحیم مردم هم شانس دعوت و منبر نداشتند، در بهشت زهرا اعلام کرد: چون مردم از او حمایت می کنند، به خود اجازه میدهد دولت تعیین کند! یعنی مشروعیت تصمیم خود را از مردم می‌گیرد. او نگفت که چون مشروعیت من الهی است، دولت تعیین می کنم!

این پرت و پلاهائی که امثال شیخ محمدیزدی می گویند، تنها می تواند سخن و فرمان کودتا باشد و قیام خون آلود مردم که اکنون 5 هفته است ادامه دارد برای در نطفه خفه کردن این کودتا و گرفتن گلوی امثال جنتی و یزدی و فیروزآبادی و گریبان علی خامنه ایست که افسار گسیخته است و با تکیه بر سر نیزه سپاه با مردم سخن می‌گوید. این دیگر مشروعیت نظامی است نه مشروعیت مردمی، مگر آن که تصور کنیم سرنیزه الهی بر جمهوری اسلامی نازل شده است!