Freitag, 17. Juli 2009

بازگرداندن اعتماد عمومی ضرورت اصلی امروز کشور است/آیت الله هاشمی رفسنجانی


روزهای تلخ بعد از انتخابات نتیجه انحراف ها و بذر کینه و تردید تبلیغاتی برخی کاندیداها است / پیشنهادات ۶ گانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رفع مشکلات
print
امام جمعه موقت تهران ضمن آنکه شکوه و تنوع حضور گسترده مردم را یادآور و مشابه برگزاری اولین نماز جمعه تاریخ جمهوری اسلامی بر شمرد با بیان اینکه روزهای تلخ و ناشایسته بوقوع پیوسته بعد از پرشکوهترین حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری ناشی از بذرهای تردید کینه ای دانستند که برخی کاندیداها در ایام تبلیغاتی در افکار و اذهان عمومی نشاندند، افزودند: جمهوری اسلامی و مسئولین با بهره گیری از تجارب بسیار ارزشمند حاصل از ۳ دهه عمر نظام، به طور قطع توان عبور از این بحران را دارند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز فرایند بازگشت اعتماد عمومی را ضرورت اصلی امروز کشور بر شمرده و پیشنهاداتی را در طی ۶ محور جداگانه برای تحقق این موضوع اعلام کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح پیشنهادات خود ضمن اظهار امیدواری برای مورد توجه جدی قرار گرفتن مردم و مسئولین تصریح کرد: حرکت در چهارچوب قانون، خاتمه حرکت یک جانبه صدا و سیما و برخی از رسانه ها و ایجاد فرصت برای ابراز دیگر دیدگاه ها، آزادی دستگیرشدگان، دلجویی از خانواده های آسیب دیده حوادث اخیر و خاتمه برخورد امنیتی با رسانه ها را از جمله این موارد دانست.

خطیب نماز جمعه همه آحاد کشور اعم از مسئولین، مردم و نیروهای انتظامی امنیتی را به سعه صدر لازم در جهت تحقق بازسازی اعتماد عمومی فرا خواندند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، رجوع و اتکا به مرجعیت را از جمله محورهای بارز پیشنهادات خود برشمرد و تاکید کرد باید دلایل رنجش برخی مراجع را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.