Freitag, 17. Juli 2009

رفسنجانی: بخش بزرگی از مردم در نتیجه انتخابات تردید دارند

حمله به سبزپوشان

رویترز به نقل از یک شاهد عینی از حمله‌‌ی پلیس به شرکت‌کنندگان سبزپوش در خارج از محوطه‌ی دانشگاه تهران خبر داد. به موجب این خبر، نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک‌‌آور و استفاده از باتوم سعی کردند آنان را متفرق کنند. گزارش‌ها از جمعیت انبوهی حکایت دارند که خیابان‌های اطراف دانشگاه را پر کرده‌اند. رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش می‌دهد که تا لحظه تهیه این گزارش ۱۵ نفر دستگیر شده‌اند.

حضور گسترده مردم

خبرگزاری آلمان به نقل از شاهدان عینی از حضور صدها هزار نفر از مردم در نماز جمعه‌ی ۲۶ تیرماه در دانشگاه تهران خبر داد. به گفته‌ی این خبرگزاری، جمعیت تا سه کیلومتری اطراف دانشگاه را پر کرده است. بسیاری از نمازگزاران از رنگ سبز به نشانه‌ی اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از هشت هفته، روز جمعه بیست و ششم تیرماه امامت نماز جمعه تهران را بر عهده گرفت. پس از اعلام این خبر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نیز اعلام کردند که در نماز جمعه این هفته شرکت خواهند کرد. به این ترتیب نماز جمعه این هفته تهران با استقبال کم‌نظیر قشرهای زیادی از مردم به خصوص جوانان روبرو شد.