Samstag, 11. Juli 2009

اعتبار جهانی افشاگری "گاردین"مجتبی خامنه ای آقازاده، با حمایت پدرش کودتا کرد

گزارش روزنامه گاردین از کودتای 22 خرداد، روز گذشته در بسیاری از سایت های خبری فارسی زبان انعکاس یافت. حتی تلویزیون بی بی سی که به مرغ پر و بال ریخته تبدیل شده نیز در لابلای یکی از بخش های خبری خود و در گفتگو با یکی از تحلیلگران این تلویزیون اشاره به مهم ترین بخش این گزارش کرد. یعنی نقش مجتبی خامنه ای در کودتای اخیر. البته بسیار گذرا و نه در صدر اخبار کم شمار این شبکه از ایران در چند روز اخیر.

گزارش گاردین، با هر گزارش دیگری که دراین دوران پیرامون تحولات ایران انتشار یافته متفاوت بود. نه این دلیل که "گاردین" بود، بلکه به این دلیل که نویسنده آن از ایران بازگشته و چند نقل قول مستقیم و در داخل گیومه، از مقامی را در جمهوری اسلامی نقل کرده که به عالی ترین مراکز قدرت دسترسی داشته است. بدین ترتیب، می توان درباره کانون اصلی خبر حدس و گمان هائی نزدیک به واقعیت زد، اما نیازی به این گمانه زنی نیست. متن گزارش، خود گویای همه چیز است.

پیک نت، روز جمعه خلاصه ای از این گزارش را بعنوان یک خبر مهم و در صدر اخبار مربوط به تظاهرات 18 تیر منتشر کرد که همچنان در آرشیو آن قابل دسترسی است.

این خبر تائید کننده تمامی تاکیدهای پیک نت، از فردا کودتای 22 خرداد، پیرامون نقش مجتبی خامنه ای، پسر دوم علی خامنه ای در این کودتا بود و به همین دلیل نیز، شاید برای سایت ها و شبکه های صوتی و تصویری دیگر اهمیت فوق العاده نداشت، اما برای ما داشت و بسیار هم داشت و همچنان اعتقاد داریم که این مسئله یکی از گرهی ترین مسائل کودتای اخیر و حوادث آینده ایران و بویژه در درون حاکمیت جمهوری اسلامی است. در بررسی حوادث 4 سال گذشته نیز، هیچ گریزی جز بررسی نقش آفرینی بیت رهبری و مجتبی خامنه ای نیست.

ما، پیش از انتشار گزارش گاردین، یکبار عکس مجتبی خامنه ای را با اشاره به نقش کودتائی او در شماره اول تیرماه جاری و در کنار آیت الله مجتهدی منتشر کردیم و یکبار هم یگانه عکسی که از او دراختیار داشتیم را منتشر کردیم. این دو عکس را یکبار دیگر منتشر می کنیم و به همه علاقمندان به رویدادی های اخیر ایران توصیه می کنیم صفحات اول پیک از 22 خرداد تا امروز را یکبار دیگر ورق بزنند و بویژه به آن شماره هائی که درباره کودتا و نقش مجتبی خامنه ای توضیح داده شده توجه بیشتری بکنند.

فاجعه ای که لباس شخصی ها و بسیجی ها در تهران و دیگر شهرهای ایران آفریدند، کوچک نبود. نه به آن دلیل که با چماق و قمه به جان مردم افتادند و حتی در خیابان ها سر بریدند، بلکه به آن دلیل که این خشونت و این روش کودتائی، بذر خشونتی را در جامعه ایران پاشید که می تواند به تقابل مشابه بیانجامد و این یعنی جنگ داخلی و تکه پاره شدن ایران.

یکبار دیگر خلاصه گزارش گاردین را در ادامه بخوانید، تا آن بازی شتابزده رهبر در تائید انتخابات قبل از تائید شورای نگهبان و وزارت کشور، بیانیه کودتائی که شتابزده بنام رهبر از صدا و سیما پخش شد و بعدا رهبر با موضع گیری هایش آن را تائید کرد. ماجرای کوچ رهبر در سحرگاه 23 خرداد به یکی از باغ های اقدسیه (درست به شبکه روزهای 25 تا 28 مرداد شاه که به نوشهر رفته بود تا ببیند نتیجه کودتا چه می شود)، آن چراغ سبزی که به احمدی نژاد نشان دادند تا در مناظره های تلویزیونی چنان دریده و بی پروا دروغ بگوید و تهمت بزند و دهها خبر و رویدادهای مهم آن روزها بیشتر درک شود. درک شود که کانون توطئه درکجاست و ضمنا تضادهای جدید سیاسی – مذهبی – نظامی بزودی سر از کجا در خواهد آورد.

گاردین می نویسد:

"پایگاه رهبر ایران در میان مرجعیت شدیدا تضعیف شده است. یک "منبع بلند پایه سیاسی در ایران گفت که کنترل نیروی شبه نظامی بسیج به مجتبی، پسر رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای، سپرده شده است. "منبعی" که این خبر را فاش کرد یک سیاستمدار ارشد با پیوندهای قوی با دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی است.

سپردن کنترل بسیج به مجتبی خامنه ای بسیاری از روحانیون ارشد، سیاستمداران محافظه کار و فرماندهان سپاه پاسداران را متحیر کرده است، گرچه آنها تمایلی برای به چالش کشیدن خامنه ای به صورت علنی نشان نمی دهند، زیرا از آن بیم دارند که مناقشه داخلی باعث بی ثباتی حکومت شود.

همین منبع گفت: "این بازی تمام نشده. تازه شروع شده است."

وی گفت که مجتبی خامنه ای نقشی اساسی در سازمان دادن(بخوانید کودتا) پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات 22 خرداد بازی کرد و از طریق کنترل مستقیم بسیج، واکنش ها به تظاهرات مخالفان - که با تلفات در میان معترضان همراه بود - را هدایت کرد .

شمار واقعی تلفات خشونت ها در هفته اول تظاهرات، به گفته یک پزشک تنها در بیمارستانی که او کار می کرده 38 نفر بوده است.

همین پزشک گفت که بسیجی ها مرگ تظاهرکنندگان را پنهان کرده و پزشکان را تحت فشار فشار قرار داده بودند تا در این بار با کسی صحبت نکنند.

سیاستمدار ایرانی که با گاردین صحبت کرده گفته است: مجتبی فرمانده عملیات – کودتا- است. بسیجی ها تحت فرماندهی مجتبی هستند، اما نام او همواره در این ماجراها مخفی است. دولت هرگز نام او را ذکر نمی کند . همه از این موضوع عصبانی هستند. مرجعیت و روحانیون عصبانی هستند، محافظه کاران خیلی عصبانی هستند و به شدت از مجتبی انتقاد دارند. این وضعیت نمی تواند ادامه یابد چون این همه شخصیت در سطوح بالا با آن مخالفند.

پس از انتخاباتی که ایران را با بحرانی عمیق دست به گریبان کرده حدس و گمان های زیادی درباره نقش مجتبی خامنه ای در انتخابات منتشر شد .اطلاعات زیادی درباره او که پسر دوم رهبر جمهوری اسلامی است وجود ندارد اما بسیاری گمان می کنند که ممکن است او بعدها جانشین پدرش شود، اما این نوع جانشینی خانوادگی تحت شرایط فعلی خیلی دشوار خواهد بود زیرا مجلس خبرگان رهبر را بر اساس موقعیت مذهبی انتخابت می کند. مجتبی لباس روحانیون را به تن می کند اما به هیچ وجه از درجات مذهبی لازم برای رفتن به صدر حکومت برخوردار نیست. برای این کار لازم است تشکیلات روحانی دستخوش ترمیم های عمده شود. آیت الله خامنه ای رهبر ایران در رویدادهای اخیر مقدار زیادی از نفوذ خود را در میان مرجعیت از دست داده است.

همان منبع گفت: محوری از محافظه کاران غیرروحانی در موقعیت های مهم دولتی نیز تلاش خواهند کرد در حرکت احمدی نژاد برای اعمال قدرت مانع ایجاد کنند که این محور شامل علی لاریجانی رئیس مجلس، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و محسن رضایی از نامزدهای شکست خورده انتخابات و دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام است.

بنابه این گزارش این گروه از حمایت علی اکبر هاشمی رفسنجانی، قوی ترین حامی مخالفان در پشت صحنه که رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت است برخوردار خواهند بود.

به نقل از همان منبع: شکاف هایی در داخل سپاه پاسداران وجود دارد. علی جعفری فرمانده کل سپاه و علی فضلی فرمانده سپاه در استان تهران با قدرت گرفتن مجتبی مخالفند.

منبع گفت که بیانیه های تندی که به نام سپاه صادر می شود و تظاهرکنندگان را به "برخورد قاطعانه" تهدید می کند، کار بخش های سیاسی و روابط عمومی سپاه است که تحت کنترل مستقیم احمدی نژاد قرار دارد و نمایانگر یک موضع واحد در سپاه نیست. "

آنچه گاردین ننوشته، آنست که مجتبی خامنه ای از شاگردان مصباح یزدی بوده و حتی به حکم وی درجه اجتهاد گرفته است. بنابراین، مصباح یزدی با دست مجتبی کودتا کرده و تا این لحظه لباس شخصی ها و بسیج را برای حرکات بعدی در اختیار دارد.