Sonntag, 14. Juni 2009

اقایان و.. 4 بعد ازظهر علیه کودتای 22 خرداد از میدان انقلاب تا میدان آزادی

با آنکه تا آخرین دقایق دیروز، اخبار متفاوتی درباره صدور مجوز رسمی برای راهپیمائی دوشنبه ساعت 4 بعد از ظهر از میدان انقلاب تا میدان آزادی منتشر شده، مردم بی اعتناء به اظهار نظرهای فرماندهان کودتاچی نیروی انتظامی و اطلاعیه های وزارت کشور همسو با کودتاچیان، شب گذشته همدیگر را برای این راهپیمائی فراخواندند.

برای این راهپیمائی میرحسین موسوی رسما از وزارت کشور تقاضای مجوز کرده است. هم می گویند مجوز داده شده و هم برخی فرماندهان مصاحبه کرده و با برگزاری آن مخالفت کرده اند. این درحالی است که به احمدی نژاد امکان دادند در میدان ولیعصر یک متینگ برپا کند تا کودتای خود را مشروعیت مردمی ببخشد!

میرحسین موسوی گفته، اگر با این راهپیمائی مخالفت شود در مقبره آیت‌الله خمینی تحصن خواهد کرد. بی شک این تحصن به او ختم نخواهد شد و از هم اکنون گفته می شود روحانیونی از تهران و قم خود را آماده پیوستن به این تحصن کرده اند و مردم نیز به آن خواهند پیوست. دولت کودتا که می گوید اکثریت به رئیس آن رای داده اند و در قلوب مردم جای دارد، معلوم نیست چرا از راهپیمائی مسالمت آمیز مردم وحشت دارد؟

شب گذشته مردم روی بام ها فریاد می زدند: فردا 4 بعد از ظهر به طرف آزادی!

اتومبیل ها در خیابان ها 4 بوق پشت هم می زدند که نشانه دعوت مردم به راهپیمائی امروز(دوشنبه) بود. بدنبال این اقدام، نیروی انتظامی که یک فرمانداری نظامی برای تهران تعیین کرده اعلام داشت که رانندگان حق زدن بوق ندارند! آنها اجازه باتوم دارند، اما مردم اجازه بوق ندارند!