Donnerstag, 18. Juni 2009

آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی: مسوولان ذیربط انتخابات، جلب رضایت مردم را بنماید

قلم - آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی با صدور بیانیه‌یی با ابراز همدردی با تمامی کسانی که در حوادث اخیر آسیبی به آن‌ها رسیده است، تصریح کرد: عده‌ی قلیلی در پی آنند که با انتساب این گونه اغتشاشات به ملت به اهداف ناپاک خود برسند و مردم باید با هوشیاری کامل حساب خود را از آنان جدا نمایند.

به گزارش قلم نیوز، در این بیانیه آمده است:

با عرض تبریک میلاد خجسته بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی مومنین و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، در پی حوادث پیش آمده مطالبی را به محضر شریف مردم ایران می‌رسانم.

حضور شکوهمند و افتخار آفرین مردم غیور ایران در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برگ زرینی از افتخارات این ملت بزرگ بود که می‌توانست نیروی عظیمی جهت پیشرفت آینده کشور فراهم کند اما سیر اتفاقات رخ داده در پس آن در مسیری قرار گرفت که شیرینی انتخابات را زایل کرد.

اینجانب ضمن احترام به آراء آحاد ملت شریف ایران از تمامی عزیزانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند، می‌خواهم که اعتراضات خود را با رعایت موازین شرعی ابراز نمایند و از دست زدن به آشوب و تخریب اموال عمومی احتراز کنند. البته واضح است که این گونه اعمال از جانب مردم صورت نمی‌پذیرد و عده‌ی قلیلی در پی آنند که با انتساب این گونه اغتشاشات به ملت به اهداف ناپاک خود برسند و مردم باید با هوشیاری کامل حساب خود را از آنان جدا نمایند.

از تمامی مسوولان انتظامی و امنیتی نیز می‌خواهم که در برخورد با معترضان با رافت و ملایمت و حفظ حدود شرع و قانون رفتار کنند و از دست زدن به اعمال تحریک آمیز اجتناب کنند. حمله کردن به مراکز علمی و فرهنگی و بر هم زدن آسایش مردم در اماکن خصوصی خود با هیچ میزان شرعی و قانونی سازگار نیست.

از مسوولان ذیربط انتخابات نیز می‌خواهم که با رعایت دقت و سرعت و حفظ بی‌طرفی به شکایات واصله رسیدگی نمایند و در مورد آن‌ها به نحوی که جلب رضایت مردم را بنماید و آنان را قانع سازد اطلاع‌رسانی کنند، زیرا همان گونه که امام راحل (رحمه الله علیه) فرمود: "میزان رای ملت است" و صاحبان اصلی نظام اسلامی آنانند و این حق مردم است که از سرنوشت آراء خود مطلع شوند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با تمامی کسانی که در این حوادث آسیبی به آن‌ها رسیده است مخصوصا خانواده جان باختگان و محکوم نمودن اعمال خشونت از جانب هر کسی که صورت پذیرد، اکنون که در شهر مقدس مکه مکرمه و در جوار حرم امن الهی می‌باشم، خاضعانه از درگاه ذات اقدس ربوبی می‌خواهم که این ملت بزرگ را همواره سربلند نماید و کشور ایران و نظام اسلامی آن را تحت سایه الطاف خود حفظ فرماید.

عبدالکریم موسوی اردبیلی

چهارشنبه 23 جمادی الثانی 1430