Sonntag, 14. Juni 2009

کشور را به سمت جنگ داخلی نبرید

ملت به زور چماق
زیر بار قبول احمدی نژاد نمی رود

تقریبا هیچ شهر بزرگ و متوسط ایران نیست که غرق اعتراض و تظاهرات و درگیری با نیروهای انتظامی و نظامی و شبه نظامی نباشد. بسیار بعید به نظر می رسد که اخبار این حوادث به نمایندگان مجلس نرسیده باشد. در برخی از مراکز استان ها، ادامه اعتراضات و سرکوب مردم توسط نیروهای سپاه و انتظامی، بسرعت می رود تا کشور به سمت جنگ داخلی بکشاند. نه تنها مردم بتدریج از کوکتل مولوتف دست ساز استفاده می کنند، بلکه با حمله به کلانتری ها و حتی برخی مراکز انتظامی، دسترسی به سلاح پیدا می کنند. در چنین فضائی هنوز رهبر عقب نشینی نکرده و از تائید احمدی نژاد دست نکشیده است و مجلس را نیز مجبور ساختند در یک موضع گیری، ضمن حمایت از شکوه انتخابات برگزار شد، حمایت بسیار کمرنگی از احمدی نژاد بکند. حتی این بحث در میان نمایندگان مجلس جریان دارد که آنها دیگر نتوانند از بیم واکنش های تند مردم به شهرهای خود باز گردند.

طرح های نیم بندی در مجلس مطرح شده تا بلکه برخی فراکسیون ها، علیرغم اعلام حمایت مجلس از احمدی نژاد، خود را با جنبش اعتراضی مردم همسو نشان بدهند. از جمله فراکسیون خط امام مجلس که با صدور بیانیه ای اعلام داشت: نتیجه اعلام شده از سوی دست اندرکاران انتخابات کاملا متفاوت با رای و اراده مردم بوده و این موجب بهت و حیرتی یاس آور شد.

ما، از منابع کاملا موثق که نمی توانیم آن را فاش سازیم، اطلاع داریم که در دو روز گذشته، برخی ابراز نگرانی ها از جانب فرماندهان سپاه نسبت به ادامه این روند و ضرورت جدا کردن حساب سپاه از حساب دولت احمدی نژاد بیان شده است. این ابراز نارضائی انعکاسی است از رشد مخالفت با مقابله با مردم از سوی بدنه سپاه. حتی این جمله رسما به رهبر انتقال داده شده است:"درسپاه نیز رای آقای احمدی نژاد باور نشده!"