Montag, 8. Juni 2009

محمود احمدی‌نژاد به «جنایت» متهم شد

محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد را به «جنایتی بزرگ» متهم کرد.

آقای هاشمی در نامه‌ای که امروز دوشنبه خطاب به رئیس جمهوری فعلی ایران نوشته است، احمدی‌نژاد را متهم کرد که برای «باقی ماندن در قدرت» به «عوامفریبی» روی آورده است.

محمود احمدی‌نژاد نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، هفته گذشته در جریان مناظره با میرحسین موسوی دیگر نامزد انتخابات، اتهاماتی متوجه خانواده هاشمی رفسنجانی کرد که با اعتراض این خانواده و برخی گروه‌های سیاسی مواجه شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اظهارات، در نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما خواست که فرصتی برای پاسخگویی در تلویزیون در اختیار وی قرار دهد که بنابر اعلام مسئولان این سازمان، این امکان به بعد از انتخابات موکول شده است.

محسن هاشمی در نامه خود که در برخی وب‌سایت‌ها و نیز خبرگزاری کار ایران(ایلنا) منتشر شده، علت طرح اتهامات علیه خانواده هاشمی از سوی احمدی‌نژاد را «جهش غیرمنتظره آقای موسوی در نظرسنجی‌ها» دانسته است.

آقای هاشمی در این نامه خطاب به احمدی‌نژاد نوشته است: «شما بهتر از همه، به پوچ و واهی بودن آن ادعاها واقف هستید، اما میل به ماندن در قدرت، شما را از انصاف و تقوا دور کرده است.»

وی از رئیس جمهوری فعلی ایران پرسیده است: «حفظ و تداوم قدرت چقدر می‌ارزد که به خاطر آن حاضرید مطالبی را بر زبان آورید که بیش از هرکس دیگری به واهی بودن آن واقف هستید؟»

آن‌طور که آقای هاشمی نوشته است، اقدام احمدی‌نژاد در وارد کردن اتهاماتی به خانواده هاشمی «بزرگترین جنایت» بوده است.

در این نامه همچنین آمده است که خانواده هاشمی تاکنون سه مرتبه و در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۷۲ و ۱۳۷۶ فهرست اموال خود را به قوه قضائیه ارائه کرده‌اند.


محسن هاشمی

محسن هاشمی در این نامه همچنین از آقای احمدی‌نژاد پرسیده است که هزینه انتشار و اداره «هشت روزنامه، هفت خبرگزاری و ۵۰ سایت اینترنتی» وابسته به ستاد انتخاباتی خود را از چه محلی تامین می‌کند؟

وی در پایان نامه خود از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواسته است که دستور دهد تا مراجع قانونی «منظور واقعی آقای احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی» را مشخص کنند.

مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری که از هفته گذشته در ایران آغاز شده، جنجال‌های فراوانی را به همراه داشته است.

در پنج مناظره‌ای که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده، نامزد‌ها انتقاد‌های تندی متوجه یکدیگر کرده و از برنامه‌ها و عملکرد خود دفاع کرده‌اند.

در جنجالی‌ترین این مناظره‌ها، احمدی‌نژاد رو در رو با میرحسین موسوی، برای نخستین‌بار برخی از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی را به «فساد» متهم کرد.

در مناظره شب گذشته میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز دو طرف انتقاد‌ها و اتهامات قابل‌توجهی متوجه شخص احمدی‌نژاد و دولتش کرده‌اند که بازتاب‌های فراوانی داشته است.

آخرین این مناظره‌ها امشب بین محمود احمدی‌نژاد و محسن رضایی برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که در این مناظره، آقای احمدی‌نژاد به برخی اظهارات شب گذشته دو نامزد دیگر پاسخ دهد و آقای رضایی نیز انتقاد‌هایی متوجه دولت وی کند