Mittwoch, 8. Juli 2009

محسن مخملباف در پارلمان اروپا: اگر هواپیمایی ربوده شود ؛ شما از هواپیما ربا حمایت میکنید یا از مسافران ان هواپیما

محسن مخملباف فیلمساز ایرانی که عملا نقش سخنگوی هوادران میرحسین موسوی در اروپا را به عهده گرفته است روز چهارشنبه از پارلمان اروپا خواست کشورهای عضو را برای عدم به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران تحت فشار قرار دهد.

در انتخابات 22 خرداد ایران محمود احمدی نژاد برنده اعلام شد اما طیف وسیعی از مخالفان این نتیجه را حاصل تقلب می دانند و خواستار ابطال انتخابات هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس آقای مخملباف که برای اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سخنرانی می کرد گفت که دولت آقای احمدی نژاد و روحانیون تندرو در ایران صلح را در خاور میانه "به خطر می اندازند."

وی گفت حکومت ایران هم اکنون "100 درصد دیکتاتوری است" و افزود: "ما از شما می خواهیم مساله به رسمیت شناختن احمدی نژاد را معلق کنید."

وی اظهار داشت که هدف گروه های مخالف در ایران از جمله هواداران میرحسین موسوی، نامزد اصلاح طلبان در انتخابات، این است که انتخابات دیگری تحت نظر سازمان ملل برگزار شود.

این دومین بار است که آقای مخملباف پس از انتخابات ایران در پارلمان اروپا حاضر می شود. وی با دادن مصاحبه ها و حضور در مجامع مختلف سیاسی، عملا نقش سخنگوی "جنبش سبز" یا هواداران میرحسین موسوی در اروپا را به عهده گرفته است.

این فیلمساز که سالهاست از ایران خارج شده پس از انتخابات به اعضای پارلمان اروپا گفته بود که "تایید دولت محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران، یعنی عدم تایید مردم ایران به عنوان یک ملت."

قانونگذاران اروپایی در جلسه چهارشنبه گفتند که هفته آینده با شروع به کار دوره تازه پارلمان اروپا در استراسبورگ، یک نشست ویژه برای بحث درباره سرکوب تظاهرکنندگان ایرانی برگزار خواهند کرد.

چندین نماینده نیز خواستار اتخاذ تدابیر شدیدتر دیپلماتیک علیه ایران شدند. پارلمان اروپا برای اعمال تحریم مختار نیست اما می تواند با تصویب قطعنامه، دولت های عضو اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد.

تون کلام نماینده استونیایی گفت: "تنها ابراز نگرانی یا اعتراض، و چسبیدن به موضع عدم دخالت، در وضعیت تازه کافی نیست."

کشورهای اتحادیه اروپا در روزهای اخیر مساله خروج موقتی سفرای خود از تهران و احتمال اعمال محدودیت بر سفر مقام های ارشد ایرانی در اعتراض به بازداشت کارمندان سفارت بریتانیا در تهران را بررسی کرده اند.

دولت ایران اتهام تقلب در انتخابات را رد کرده و شورای نگهبان و رهبر جمهوری اسلامی بر نتیجه آن مهر تایید زده اند.