Donnerstag, 11. Juni 2009

دیوان محاسبات ایران سخنان احمدی نژاد را رد کرد

دیوان محاسبات کشور که در ایران زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می کند، در نامه ای به صدا و سیما اعلام کرد که موضوع وضعیت نامعلوم یک میلیارد دلار از درآمدهای کشور هنوز در این دیوان در حال بررسی است.

به گزارش سایت رسمی دیوان محاسبات، روابط عمومی این نهاد روز پنجشنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) در نامه ای به رضا پورحسین، مدیر شبکه سوم تلویزیون ایران نوشته است: "آقای محمود احمدی نژاد، نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در برنامه ویژه انتخاباتی روز چهارشنبه ۲۰ خرداد ۸۸ ساعت ۲۲:۴۵ در بخشی از سخنان خود از مختومه شدن موضوع یک میلیارد دلار در تفریغ بودجه سال ۸۵ خبر داد".

دیوان محاسبات "مختومه شدن" این پرونده را "تکذیب" کرده است و می گوید این پرونده "برای رسیدگی و صدور دادخواست، در مسیر دادسرای دیوان محاسبات کشور" است و برای صدور رأی به هیأت های مستشاری و در صورت ضرورت به محکمه تجدیدنظر فرستاده خواهد شد.

آقای احمدی نژاد چهارشنبه شب در وقت اضافه ای که در تلویزیون ایران برای پاسخگویی به اظهارات رقیبانش به او داده شده بود، گفت: "می گویند یک میلیارد دلار در این دولت گم شده است اما وقتی معاون دیوان محاسبات می گوید که چنین چیزی نیست، آن را منتشر نمی کنند".

او جمعه شب ۱۵خرداد هم در گفت و گوی ویژه خبری در شبکه دوم تلویزیون ایران گفت: "اخیرا یک میلیارد دلار اشتباه محاسبه شده بود، دیدید که چه جنجالی بر سر آن برپا شد. یک جا ریال را با دلار جمع زده بودند... بعد گروه گذاشتند و جلسات متعدد برگزار شد و معلوم شد که اشتباه محاسباتی بوده است".