Sonntag, 7. Juni 2009

تهران، دیشب تا صبح پس از مناظره موسوی - کروبی

صحبت های سید در مناظره با کروبی بقول این روزی ها "ترکوند". احمدی نژاد کارش تمام است و باید مواظب یک حادثه سازی بزرگ بود که با حضور مردم در خیابان ها فعلا ممکن نیست. اگر مردم را سرکوب کنند و به خانه ها بخواهند برگردانند آنوقت انتخابات پرشوری درکار نیست و اگر سرکوب نکنند و بخواهند مدارا کنند قافیه را دولت باخته است. به همین دلیل مناظره ها و نتایج خیابانی آنها تبدیل شده به یک قیچی تیز دو تیغه!

تا دو صبح خیابان ها شلوغ بود. ازدحام جمعیت و بوق و هلهله های پرغوغای خیابانی. در طول روز در تمام مغاره ها و محل هائی که مردم باهم سروکاردارند، در همه و همه جا بحث سید است وعکس سید و صحبت انتخابات. البته حریف هم بیکار ننشسته و در شمال شهر غروب که می شود یک کارناوال حداکثر 20 ماشینه سازمان یافته راه می اندازد آنهم به تقلید از حامیان خودجوش سید و چند تا از این ماشین ها از 3 پنجره غیر از راننده 3 دختر تیپ طرفدار سید نصف تنه شان را بیرون آورده اند و عکس احمدی "نگو بلا بگو" را بدست گرفته اند و سوت می‌کشند. مثلاً غوغا راه می اندازند. وقتی این ماشین ها کم کم می رسند به میدان تجریش در دریای هواداران سید گُم میشوند و همدیگر را هم گم می‌کنند. این کارناوال های شبانه کجاست و ماشینی که 4 تا بوق می زند و 4 تا پوستری چسبانده کجا؟

و اما در مورد شیخ سالخورده که ایکاش نمی آمد جلو و حالت ریش سفیدی خودش را حفظ می کرد. محمد قوچانی درکنار او نقشی منفی بازی کرد و کرباسچی هم زخم دیده ایست که منطق را فراموش کرده است.

در مناظره با احمدی نژاد جا ماند و در مناظره دیشب با موسوی هم حرف‌هائی زد که بازنشستگی خودش را جلو انداخت. مخصوصا وقتی درباره سروش و دولت آبادی حرف زد.

گزارش دوم از منطقه امیرآباد

امشب بعد از مناظره موسوی و کروبی از ساعت 12 شب تا 2 صبح در خیابان بودم. جمعیتی که عمدتا از دانشجویان کوی دانشگاه و مردم تشکیل شده بود از محل کوی دانشگاه تهران در امیر آباد به سمت میدان انقلاب حرکت کرد. جمعیت از نتیجه مناظره و قاطعیتی که موسوی در برابر نماینده صدا و سیما که می خواست مانع حرف زدن او شود نشان داد، بسیار خشنود بود و این شور وشعف در شعارهایشان منعکس گشت. تظاهرکنندگان عکس های موسوی و کروبی را حمل می کردند و شعارهایشان به شرح زیر بود:

ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما

مناظره به پا شد احمدی کله پا شد

اگه تقلب نشه احمدی پنجم میشه

رای ما یک کلام نخست وزیر امام

ماشالله به چشم و ابروش کردان نشسته پهلوش

یک یا حسین تا میر حسین

موسوی کروبی اتحاد اتحاد

طرفداران احمدی نژاد در میدان ولیعصر تجمع کرده بودند.

پلیس در محل حاضر بود ولی برخورد خشنی با تظاهرکنندگان نداشت و تلاش داشت ترافیک مختل نشود و امکان عبور وسایط نقلبه منتفی نگردد.