Donnerstag, 11. Juni 2009

مصاحبه العربیه با سخنگوی یهودیان ایرانی /يهوديان ايران در انتخابات به احمدی نژاد رای خواهند داد

دبی- العربيه.نت

صاحبنظران براین بارورند که جمعیت 25 هزار نفری یهودیان ایران به احمدی نژاد رای خواهند داد، آنان می افزایند که "به رغم انکار هلوکوست، تهديد اسرائیل به نابودی و ادامه ی برنامه ی اتمی" چنین گرایشی در میان یهودیان ایران وجود دارد.

روزنامه اسرائیلی "یدعوت احارانوت" طی گزارشی به نقل از دیوید موتای سخنگوی یهودیان ایرانی مهاجر به اسرائیل نوشت :" یهودیان ایران به احمدی نژاد گرایش دارند، زیرا مواضع رقیب وی میر حسین موسوی قابل پیش بینی نیست".

وی درادامه افزود:" رای دادن به احمدی نژاد به مثابه ی انتخاب میان "بد وبدتر" است. وی توضیح داد که حداقل احمدی نژاد برای آنان شناخته شده است، در حالیکه موسوی مبهم می باشد وبیم آن می رود که در صورت رئیس جمهور شدن حرف های خود را عوض کند .

وی در ادامه گفت:"يهودیان از زمان پیروزی انقلاب خمینی سعی کردند از سیاست فاصله بگیرند وهم اکنون نیز از مشارکت در تجمع های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری دوری می جویند .

از سوی دیگر پروفسور دیوید مناشری، رئیس مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه تل آویو نیز پیش بینی کرد یهودیان ایران به احمدی نژاد رای دهند، ولی درهمین حال تاکید کرد آنان تا لحظه ی رای گیری آرامش خود را حفظ کنند و پس از پایان رای گیری حمایت خود را از برنده ی انتخابات اعلام دارند .

این تحلیلگر اسرائیلی گفت میرحسین موسوی، رقیب احمدی نژاد، در دوره ی نخست وزیری اش فرد تندروی بود، ولی به مرور زمان تغییر مواضع داد وبه جریان میانه رو گرایش یافت . وی به شوخی گفت "4 سال از عمرحکومت احمدی نژاد کافی بود همه تندروان را در مقایسه ی با وی میانه رو کند".

اینجا بخوانیدhttp://www.alarabiya.net/articles/2009/06/10/75541.html