Sonntag, 14. Juni 2009

احمدی‌نژاد:زیر سئوال بردن انتخابات مهم نیست

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از اعلام پیروزی او توسط وزارت کشور، انتخابات رابه بازی فوتبال تشبیه کرد و گفت طرف بازنده باید نتیجه این انتخابات را بپذیرد.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات که با حضور گسترده مردم ایران همراه بود، دو کاندیدای اصلاح طلب در این انتخابات، نسبت به نتیجه اعلام شده ابراز تردید کرده و با ذکر "تخلفات" انجام گرفته خواهان لغو نتایج و برپایی دور جدیدی از این انتخابات شده اند.

تهران و چند شهر دیگر در کشور طی دو روز گذشته شاهد ناآرامی هایی بوده و گزارش ها حاکی از ادامه آن است.

آقای احمدی نژاد در کنفرانس امروز خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، انتخابات در ایران را آزاد و واقعی خواند و گفت رای ملت در ایران حاکم است.

او در مورد پرداختن به سلامت انتخابات در رسانه های خارجی گفت: "اگر ملتی به تصمیم دیگری غیر از نظر آنها برسد، با آن مقابله می کنند و معلوم نیست چرا استقبال 40 میلیونی را زیر سئوال می برند."

آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی در مورد نامه اکبر هاشمی رفسنجانی به آیت الله خامنه ای رهبر ایران و تدابیرش برای خنثی آنچه این خبرنگار خنثی سازی غائله و فتنه ها خواند گفت که در انتخابات روز جمعه ملت پیروز شدند و اعتراض و زیر سئوال بردن نتایج انتخابات از سوی عده ای هم مهم نیست.

رئیس جمهوری ایران گفت در ایران آزادی نزدیک به مطلق است و دلیل آن هم اینکه هر چه می خواهند بگویند و خیالشان از تعقیب راحت است. او افزود در ایران صدها روزنامه منتشر می شود و دو سه تا می روند و می آیند که اینها در حرکت یک ملت طبیعی است.

روزنامه یاس نو، از ارگان های اصلاح طلبان در آستانه انتخابات تعطیل شد و طی دو روز گذشته چندین سایت اینترنتی متعلق به گروه های اصلاح طلب در ایران توقیف و فیلتر شده اند. روزنامه اعتماد ملی که به مهدی کروبی تعلق دارد، امروز بدون انتشار بیانیه های مطبوعاتی دو کاندیدای اصلاح طلب منتشر شده که دلیل آن را فشارهای وارده برای عدم چاپ این بیانیه ها ذکر کرده اند.

همچنین پیش از برگزاری انتخابات شبکه ارسال اس ام اس مختل شد.

محمود احمدی نژاد در باره بازداشت سران گروه های اصلاح طلب توسط نیروهای امنیتی گفت در ایران قانون حاکم است و همه در برابر آن برابرند. او افزود گروهی در یک مسابقه از چراغ قرمز عبور می کنند و پلیس نیز آنها را جریمه می کند.

آقای احمدی نژاد خود را رئیس جمهوری تمام ایرانیان خواند و گفت همه را دوست دارد ولی از اینکه برخی از چراغ قرمز عبور کنند و جریمه شوند، خوشحال نیست.

گروهی از سران گروه های رقیب که شب گذشته بازداشت شده بودند امروز آزاد شده اند اما هنوز چند نفر دیگر در بازداشت به سر می برند.